Wednesday 11 December 2013

Bangun pagi agak terlewat sikit hari ni, kelam kabut mau solat subuh! Alhamdulillah, dah solat subuh, dapat lagi solat dhuha. Kami pun bincang-bincang mau pigi mana lagi hari ni? Lepas tu kami pun bercadang pi Putrajaya, melawat bos di ofisnya, kemudian terus ikut pi rumahnya bawa dorang si Ali Asin sekali dengan bininya si Jum.Sampai ofis, lambat juga baru terjumpa dengan bos, tapi malangnya moodnya tak bagus, so aku pun malas nak layan, nanti hati jadi panas, lagi tak selesa, so lebih baik diam-diam jak di pantry room walaupun perut sudah berkeroncong kelaparan! Lagi pun ada manusia macam perangai monyet dalam ofisnya, jadi kami-kami pun malas mau layan, tambah bikin sakit hati ja nanti! Apa pun perut tetap lapar, tunggu punya tunggu akhirnya dapat juga kami sisa makanan, alhamdulillah ;-).
               Akhirnya kira-kira jam 3.30 petang bos datang jenguk kami di bilik si Bobby,'erm...sapa mau ikut aku balik?', tengok kiri, tengok kanan, nada yang menjawab, akhirnya aku pun volunteer ikut. So aku pun ikut bos naik keretanya balik ke presint 10C putrajaya. Okay sudah moodnya, tapi cuaca di luar pula yang mendung menderam! Sampai jer di rumah, ada pula orang hantar kereta si Suzi, baru sampai, alhamdulillah. Jadi ada sudah kenderaannya sendiri, bolehlah dia jalan-jalan sudah tanpa perlu tunggu sopir!!!
               Ali Asin sibuk bergambar, dari dalam sampai ke luar rumah! Nenek Angah pun gembira dapat peluang jadi model terjun, temankan si Aliasin bergambar. Si Jum pun tidak mau ketinggalan, biar tiada orang tolong ambil gambar, dia sanggup ambil gambar sendiri, kasiaaan! Aku pun jadi jurufoto tidak bertauliah ambil gambar dorang. Maklumlah first time dorang suami-isteri tu datang ke putrajaya, kesian juga, so tolonglah ambil gambar. Tapi sebelum tu, sempat juga aku jadi massiuer, urut bos, sebab dia rasa kurang enak perut. Mungkin ubat demam selsema tu buat gastrik, macam aku hari tu, siap muntah dua plastik! Tapi syukurlah bos ndah juga sampai termuntah, cuba tidak berapa sihtlah, kesian dia. Tapi bila dia tahu kami tidak bermalam di rumahnya, balik moodnya ndah bagus. Masa kami mau pi bersalam untuk balik pun dia buat der jak! Kadang-kadang kesian juga dengan bos ni, tapi geram pun ada juga! Iyalah kalau perasaan orang lain berabis dia mau jaga, tapi adik-beradik sendiri, yang tidak kira dia susah ka senang ka sentiasa ada di samping, kalau tidak dapat tolong kewangan pun, at least jadi pendengar setia ni langsung dia tidak hargai perasaan kami. Ntalah, manusia ni mungkin memang macam tu, orang yang dorang boleh buli dorang buat tak endah, padahal ini orang yang sentiasa sokong dan mempertahankan dia, walaupun tidak dapat apa-apa dari dia! Adalah mungkin, menumpang tempat berteduh dari hujan, panas! Itu tidak dinafikan, tapi orang lain tu, sudahlah dia bagi macam-macam, aleh-aleh tikam ia dari belakang pula! ah macam orang yang datang pi ofis dia siang tadi tu la! Ada juga famili yang dia bagi kaya bagai nak rak, akhirnya keluar taring lawan dia juga! Kami ni juga yang tetap setia walau tidak diberi kekayaan ataupun peluang untuk mendapat sedikit kekayaan! But anyway segala kenikmatan, kekayaan, kejayaan, kebahagiaan itu semua hanya Allah S.W.T. juga yang berhak untuk memberinya. Dan for me mungkin apa yang dialami, samada oleh aku sendiri ataupun si bos tu semuanya adalah ujian dan dugaan dari Allah S.W.T., YANG PENTING KITALAH YANG KENA PANDAI MENILAI, MENCERNA DAN MENGAMBIL IKTIBAR darinya, wallahua'lam. Well I guess this is all for now, this time around my writing a bit free willy, just writing what comes into my mind and which is really happening! Good nite, or should I say good morning ;-)...shMD

No comments:

Post a Comment